Wpływ social media na zdrowie milionów Polek i Polaków!

Rate this post

Fanów Instagrama, Facebooka czy Youtuba stale przybywa. Wystarczy wejść na kilka popularniejszych profilów, umieszczonych na którymś z kanałów social media, aby zobaczyć ile osób śledzi poczynania tychże aktywnych użytkowników. Z badań TSN Polska, przeprowadzonych dla Microsoftu, wynika, że większość Polaków spędza aż do 5 godzin na “buszowaniu w sieci”. Trudno się temu dziwić, gdyż czekając w kolejkach do różnorodnych instytucji, najczęściej siedzimy z “nosem” w telefonie, sprawdzając, co u naszych znajomych słychać na “fejsie” czy Instagramie. Mimo to, social media są także niezwykle pomocne! Mogą m.in. zadbać m.in. o nasze zdrowie, a dlaczego?

Fit trenerki z Facebooka

Facebook stał się niejako pierwszym medium, które zaczęło promować zdrowy styl życia oraz “fit odżywianie”. Trenerką wszystkich Polek i Polaków stała się Ewa Chodakowska, której profil na Facebooku lubi aż 2 miliony osób! Prezentując pozytywne metamorfozy zachęca od kilku dobrych lat do zdrowych treningów i ograniczenia spożywania kalorii. Efekty naprawdę widać. Sporo osób zgubiło zbędne kilogramy i rozpoczęło nowy etap życia! Wszystko zostało oczywiście udokumentowane na zdjęciach zamieszczanych przez Chodakowską. Od niedawna fit trenerkę, “dościga” na Facebooku także Anna Lewandowska, której profil śledzi aż 1,4 mln osób. Anna, poprzez swoje prowadzenie fanpage’a oraz reklamę w social mediach, urządza fit obozy, które potrafią wyprzedać się nawet w kilkanaście minut! Takie zainteresowanie jednoznacznie pokazuje, że social media pozytywnie wpływają na promowanie zdrowego trybu życia wśród Polaków.

Youtube przyjazny kulinarnym fit przepisom

Na Youtube także znajdziemy szereg vlogerów, którzy promują zdrowy tryb życia. Możemy skorzystać z rad i fit przepisów bezpośrednio z kanałów poświęconych fitnessowi i reklamowaniu zdrowego trybu życia. Jak można zauważyć, tego typu kanały także cieszą się sporą popularnością, np. kanał Codziennie fit subskrybuje około 60 tys osób. Chętnie odwiedzane są także kanały, na których gotują zdrowe potrawy lub dzielą się ciekawymi przepisami Youtuberzy, np. Kuchnia Lidla. Na Youtube jest o tyle prościej, że można pokazać cały proces gotowania potrawy, dzięki temu odbiorcy mogą od razu także przyrządzać jedzenie.

Motywujące zdjęcia z Instagrama

Obecnie dużo “jemy oczami”, dlatego bardzo dobrze radzi sobie Instagram, jako kanał social media, służący do promocji fit jedzenia. Pięknie przygotowana potrawa, okraszona ciekawym filtrem instagramowym i motywacyjny podpis, stanowią siłę napędową XXI wieku do bycia fit. Każdy, kto obejrzy zdjęcie zdrowego koktajlu czy kolorowej sałatki, od razu zechce takowe przyrządzić. Na Instagramie pełno także motywujących zdjęć z siłowni, promujących treningi i zdrowe jedzenie. Co ciekawe, sporo osób lajkuje, zostawia komentarze, a także wkleja swoje spektakularne metamorfozy, podpisując zdjęcie, że dany trener, reklamujący się poprzez social media, stał się motywacją.

Poprawia zdrowia, dzięki social media

Social media stały się w dzisiejszych czasach najmocniejszym narzędziem marketingu. Wiele Youtuberów lub osób, mających kanał na Facebooku czy Instagramie, współpracuje z agencjami social media, które pomagają im promować zdrowy tryb życia, wydawać swoje publikacje czy organizować wyjazdy. Dzięki tym zabiegom, reklama dociera do setek tysięcy osób, którym udało się w znaczącym stopniu podnieść komfort swojego życia, schudnąć lub prowadzić zdrowy tryb życia – mówi Kamil Jankowski z agencji social media Thing Things. Bardzo pomocne są także grupy, zakładane na Facebooku: polecam lekarza/specjalistę i dane  miasto. Dzięki temu możemy wyrazić swoją opinię na temat poszczególnych, znanych nam lekarzy i komuś pomóc wyzdrowieć.

Artykuł powstał we współpracy z https://thinkthings.pl/social-media/

Napisz komentarz

Twój komentarz